Mustahilkah Untuk Melakukan Perubahan????

4:07 AM



Mustahilkah bagi kita untuk berubah???
Senangkah?? Susahkah??
Untuk melakukan perubahan dalam hidup kita
punyai dua jenis perubahan
POSITIF atau NEGATIF...

perasan tak...seseorang yang ingin melakukan perubahan yang baik (positif)
sangat susah berbandingkan negatif...

Tarik nafas dan kita sama berfikir
Adakah kita ini tergolong insan yang lemah sehingga tergoda kata-kata SYAITAN...
 Yang mana kita kejarkan???
Perubahan yang lebih baik atau sebalik????

Contoh la..perubahan seseorang pabila bertudung...

A: " Ehhh dia da pakai tudung la...dulu kan dia tu sosial..clubbing!! sekejap jer tuh..."
patut kita kata cam tuh ek...
patutnye doakan la kebaikan dia tuh BUKAN bawak mulut!
elok2 pakai tudung kang dia cabut plak tudung tuh!

Cam aku juga...ingin lakukan perubahan yang baik lam hidup.
Yup...mungkin aku masih lemah sehingga aku sendiri tak dapat lakukan perubahan tuh
Aku takut kata-kata yang dilempar pada aku!
tapi yang pasti dalam masa terdekat :)

Manusia sentiasa perlukan perubahan kerana iamn kita naik dan turun..
Jangan biar diri kita dihiasi dengan Futur...

p/s: InsyaAllah...........aku yakin...







You Might Also Like

0 comments