Jangan Terlalu Mengharap

12:33 AM

Entry syahdu sikit :)
but is ok i'm fine...
yup terlalu mengharap sangat bagi aku tak bagus sebenarnya.
Cam korang juga kan? mesti kadang-kadang mengharap sesuatu,sesiapa atau apa-apa sahaja.
AKU PUN! :p
jadi ni pun peringatan tuk aku dan korang juga...
Aku kadang-kadang terlalu mengharap pada sesuatu..tak kisah la barang ke orang ke...
dan kadang-kadang aku pandang ajew nak harap mmg tak la..
dengan ini aku berfikiran waras...
BIARLAH IANYA DATANG DENGAN SENDIRI
Aku pernah mengharap dulu , memang perit jiwa ini pabila mengharapkan sangat tetapi ia pudar dari satu masa ke satu masa setelah banyak laluan lain yang aku terapi dalam kehidupan ini .
Seperti tajuk entry ini , Mencuba untuk tidak mengharap adalah lebih baik daripada mengharap. Kerana bagi aku , jika kita terlalu mengharap mesti kita akan bermusuhan antara satu sama lain sebagai contoh : ‘berkata ingin tolong iaitu bukan kata janji’ , ‘bercinta’ , ‘aku mungkin datang‘ , ‘kompem aku datang‘ dan macam-macam lagi
Akhirnya aku akan merana...senyum tapi dalam hati duk menangis jeww..
Aku motivasikan diri ini untuk tidak mengharap dan sering aku utarakan ‘Jangan mengharapkan sangat okeh’ sekiranya buat event ke apa . kita fikir yang kita nie merancang dan ‘Dia‘ yang menentukan . Ayat ini sentiasa aku ucapkan kepada diri sendiri ;) sebab aku takmau kecewa coz aku tau itu adalah harapan yang akan jadi atau tak jadi. harapan boleh menjadi sangat perit! ingat tuh yep coz aku pernah mengharap dan disebabkan itulah aku ingin kongsi ngan korang semua !

You Might Also Like

0 comments