Travel n Shopping in Bandung (part 1)

2:12 AM

Assalamualaikum wbt
 semalam tanggal 15 June 2011..sugar glider aku,Faito da xde!
means aku xde da teman aku tuk aku luahkan perasaan aku.


Faito I Love U so damn much!! RIP...

k back with our topic!
11-15 June aku gi Bandung....gi coping!
macam2 la hal sepjg nak pegi....:( sorry! many problems that need my predicament.
alhamdulillah last minute everything going alright n fun!
perjalanan 2jam nak ke Bandung,Indonesia :) saket kepala aku!


airport Bandung Indonesia..Hello Bandung! :D
 Orang selalu datang ke Bandung pasti nak shopping kan?!  sama la ngn aku ngn akak2 aku ni!
datang kerna shopping! mungkin korunk ingat aku gi overseas kan..cam London ke Ireland ke kan??!! sana aku x mampu lagi! da gie Bandung ni pun kire ok! now everyone can fly kan! tambang murah... *mmg la murah belanja korunk ingat murah! bawak je bejuta2 tapi makin lama makin kopak tau*
Dari dulu semua tahu kan Bandung mmg murah sejak dulu lagi...

Sampai ja..bapak supirnya sudah jemput kami. jadi sampai kami check in restroom kami..
tempat dia ok! bilik ok..selesa! pemandangan pun ok..hotel budget nih!
 alamak pica xpat nak upload! ngeheee~ sbb aku xbawa camera :D
jadi tumpang orgnyee...

HERE IS THE PLACES THAT YOU SHOULD GO SHOPPING IN BANDUNG :

PASAR BARU....
Pasar Baru heaven tuk wanita bkn tuk lelaki. why??? sebabnye barangan yang jual kat pasar ni kebanyakkan barangan perempuan shj! almost barangan perempuan. Andai kata lelaki nak ikut gak kan pasti beliau seorang yang sangat2 penyabar,mendengar kata,suka berjalan kaki dan pastikan hobi utama suka mengangkat barang. Pasar baru sama ajer ngn Tanah Abang kat Jakarta.
korunk masuk2 jer jumpe telekung yang bersulam,baju cotton aka katun *katanya disana*, kebaya sulam,kain lace,kain2 bersulam,baju bdk2 *yang sgt2 comel*!! seyes sgt2 canteq! ni bukan rambang jer...hilang akal teruz!
Ramai tau artis-artis datang beli baju dan buat baju dia kat sini. tak kurang bride-to-be yang datang beli baju kawen diorang! pasar baru ni ada 6 tingkat dan sangat sesak! aku datang awal2 tau sebelum kedai buka..:D baik x kami????



dan jangan lupe pakai selipar jepun jer kalau nak kaki tu meletopsss pakai la high heels takpe 3 inchi pun boleh. :D mmg aku salute korunk laaa...hhahahahahah~

FACTORY OUTLET....
Factory outlet ini outlet yang jual barang-barang branded dan x branded. Kalo korang ni bertuah korunk boleh dapat beli barang branded dengan harga kiko atau kiki lala. FO ni banyak gak jual barang ori tapi yang da reject cam Reject Shop kat KL la. tapi hati-hati gak sebab mereka da campur2 dengan yang tiruan sekali. bila tanya semua ASLI padahal tak pun. TETAPI bagi aku xsemua baju FO kat bandung ni sesuai ngn citarasa kita kat Malaysia nih. Ada gak FO yang canteq2 contoh nye The Secret Factory Outlet. jumpe la brand2 yang best...setanding sikit ngan Paris Hilton dan sebagainya.


Rumah Mode kat Jalan Setiabudi..
Rumah Mode ni ok2 gak pakaian yang diorg jual. kalu korunk tgk harga pun ok la..xde beza sgt dgn Malaysia pun. Kalu nak cari anak2 oarang kaya indonesia kat rumah mode laaa..:D
ramai gak org Malaysia shopping sana.
beg2 berjenama pun ade..:) cam LV tu semua laaa..
tempat dia sangat2 ok!

Jadi cam2 tempat gak aku gi kat Bandung. Lama kot kat sana 5hari sehingga meronta2 nak balik KL aww~
kalo setakat 3hari 2malam aku rasa ok! tapi kalo lama2 mmg korunk nak balik! haahah~
yang aku rasa ILOVEMALAYSIA is sistem jalan raya diorg! pegh jauh beza ngn Malaysia tau.
lampu merah jalan cam biasa! diorg sentiasa mainkan hon kete kalu Malaysia kompem hon tu kene maki sebab bawak kete cam org gila kan...hahaha~

WILL CONTINUE.......gigih aku tulis blog panjang2! hahaahah~




















You Might Also Like

0 comments